Questions? Feedback? powered by Olark live chat software

FAQ

Czym zajmuje się drukarnia piga.pl?

Drukarnia piga.pl oferuje druk offsetowy, wielkoformatowy w technologii solwentowej oraz nadruk metodą sitodruku na balonach. Produkty z gamy produktów standardowych znajdą Państwo na stronie głównej drukarni.

Czy mogę zamówić produkt o innych parametrach niz standardowe?

Tak, jeżeli są Państwo zainteresowani wydrukiem spoza systemu, prosimy o kontakt mailowy na adres piga@piga.pl z podaniem dokładych parametrów zamówienia. Poprawnie przygotowane zapytanie pozwoli nam dokonać kalkulacji bez konieczności wymiany dodatkowej korespondencji. Prosimy aby e-mail z zapytaniem zawierał: format, podłoże, formę uszlachetnienia, nakład oraz wszelkie informacje dodatkowe jak: ilość stron, przebieg linii bigowania/perforacji. Obrazu może dopełnić szablon lub wizualizacja produktu.

Nie mam projektu, czy mogę zamówić usługę graficzną?

Tak - prosimy o kontakt mailowy na adres piga@piga.pl - przedstawimy wycenę indywidualną usługi graficznej w oparciu o Państwa oczekiwania. Studio graficzne stworzy design dla każdego produktu oferowanego w drukarni. Zaproponujemy atrakcyjne ceny już od 70 zł dla wizytówek, 115 zł dla ulotek oraz plakatów. Na życzenie Klienta odpłatnie udostępnimy pliki źródłowe wykonanych projektów. Wszystko przedstawimy w ciekawej formie wizualizacji graficznej.

Nie wiem czy dane podłoże jest odpowiednie dla mojego zamówienia, co mogę zrobić?

Sugerujemy zamówienie pakietu darmowych próbek produktów - stanowią one przegląd podstawowych gramatur i uszlachetnień podłoży - pomogą dobrać odpowiedni surowiec. Znajdą tam Państwo: różne rodzaje wizytówek, podłoża do ponownego zadruku jak notes papier firmowy, ulotki składane i klasyczne oraz teczkę. Dodatkowe produkty na specjalne życzenie.

Nie jestem grafikiem, nie wiem czy mój projekt jest poprawny.

W razie wątpliwości co do poprawności projektu sugerujemy podesłanie projektu do wstępnej oceny na adres mailowy piga@piga.pl, nasi konsultanci pomogą w jego ocenie i doradzą co trzeba poprawić. Prosimy pamiętać, że projekty wgrywane bezpośrednio do zamówień w systemie piga.pl podlegają podstawowej weryfikacji tylko pod kątem spadów, marginesów i kolorystyki.

Skąd mam mieć pewność, że mój projekt będzie poprawnie wydrukowany - zgodnie z tym co widzę na monitorze?

Monitory pracuja w środowisku RGB, druk wykonujemy w oparciu o kolorystykę CMYK. Jednym ze sposobów sprawdzenia kolorystyki jest usługa wykonania proofa cyfrowego - symulacji kolorystycznej. Jest to usługa odpłatna. Prosimy pamiętać, że zgodność kolorystyczna proofa i ostatecznego wydruku jest możliwa tylko wtedy gdy pliki są zapisane przy użyciu tego samego profilu.

Prowadzę własną agencję reklamową / drukarnię - czy mogę liczyć na rabat?

Tak, jesteśmy nastawieni na stałą współpracę za pośrednictwem Programu Partnerskiego - po założeniu konta w systemie piga.pl prosimy o udokumentowanie swojej działalności. Proponujemy Państwu startowy, 10% rabat na wszystkie produkty z asortymentu piga.pl

Nie mogę poradzić sobie ze złożeniem zamówienia, potrzebuję pomocy.

Prosimy o kontakt za pośrednictwem czata, mailowo lub telefonicznie LINK DO KONTAKTU. Nasi konsultanci udzielą niezbędnej pomocy przy składaniu zamówienia lub wyborze odpowiedniego produktu.

Gdzie mieści się siedziba drukarni piga.pl?

Adresem korespondencyjnym drukarni piga.pl jest - Drukarnia piga.pl ul. Borowa 84, 43-100 Tychy. W dni robocze w godzinach od 7 do 17 funkcjonuje infolinia - 32 700 37 07 oraz 881 30 40 30. Możliwy jest także kontakt mailowy na adres piga@piga.pl albo za pośrednictwem czatu.

Chciałbym porozmawiać o współpracy, do kogo się zgłosić?

Prosimy o kontakt z działem handlowym pisząc bezpośrednio na adres: m.malina@piga.pl  Informacji można także uzyskać pod numerem telefonu: +48 533 786 031.

Rejestracja konta

 

Aktywacja konta

 

Zmiana danych

 

Zmiana hasła

 

Zmiana domyślnego adresu dostawy

 

Zmiana nadawcy - wysyłka anonimowa

 

Historia zamówień

 

Ponowienie zamówienia

 

Archiwum plików

 

Faktury

 

Rabat

 

Jak mogę złożyć zamówienie? Od czego zacząć?

Na stronie głównej znajda Państwo całą gamę naszych produktów standardowych. Prosimy o wybór interesującego produktu a następnie określenie jego parametrów, kalulator wyświetli cenę dla poszczególnych nakładów. Pozostaje dodać produkt do koszyka.

Czy mogę usunąć produkt z koszyka?

Tak, służy do tego ikonka kosza. W koszyku można także powielać złożone zamówienie.

Pomyliłem się przy składaniu zamówienia, czy mogę je anulować?

Tak, jednak tylko w przypadku zamówień oczekujących na realizację - jeżeli zamówienie nie zostało opłacone prosimy o usunięcie zamówienia z poziomu panelu klienta i złożenie nowego. Jeżeli zamówienie ma już status opłaconego prosimy o kontakt mailowy na adres piga@piga.pl celem anulowania i zwrócenia pieniędzy. W przypadku płatności online może zostać naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 35 zł brutto. Zamówienia przekazane do druku nie mogą być anulowane.

Ile będę czekać na otrzymanie przesyłki?

Każdy produkt ma z góry określony czas realizacji, szacowany termin znajdą Państwo na stronie produktu, w zakładce terminy oraz w Panelu Klienta. Produkty o takim samym terminie mogą zostać połączone w jedną paczkę a może się zdażyć, że tego samego dnia otrzymają Państwo dwie paczki od różnych przewoźników. Produkty wysyłamy od razu po zakończeniu produkcji.

Gdzie znajdę szczegóły mojego zamówienia?

Podgląd zamówień nowych, realizowanych i zakończonych, znajdą Państwo w panelu Klienta.

Nie wiem co dzieje się z moim zamówieniem? Jak sprawdzić etap realizacji zamówienia?

Każda faza realizacji Państwa zamowienia jest na bieżąco aktualizowana w szczegółach zamówienia. Informację o postępie realizacji począwszy od płatności, weryfikacji, przyjęciu do realizacji, na zakończeniu i wysyłce kończąc, przesyłamy do Państwa drogą mailową na adres e-mail użyty przy rejestracji w systemie piga.pl

Do której godziny mogę przesyłać pliki?

Pliki do zamówień można dogrywać przez całą dobę 24/7. Jednak aby rozpocząć realizację w danym dniu roboczym pliki powinny być wgrane do zamówienia do godziny 14.

Kiedy rozpoczyna się produkcja zamówienia?

Warunkiem przekazania plików do druku w danym dniu roboczym, jest wgranie poprawnych plików do zamówienia oraz jego opłacenie lub określenie innego sposobu płatności, do godziny 14. Opóźnienie jednej z czynności może skutkować przesunięciem rozpoczęcia produkcji na kolejny dzień roboczym.

Ile kosztuje przesyłka kurierska?

Wysyłka kurierska nie powiększa ceny zamówienia, transport na terenie Polski jest wkalkulowany w koszt produkcji. Na Państwa życzenie odpłatnie dostarczymy paczkę poza granicę kraju. Koszt jest ustalany indywidualnie i zależy od gabarytów i ilości paczek oraz kraju docelowego.

Czy mogę wysłać zamówienie za granicę?

Tak, jest to usługa dodatkowo płatna w zależności od miejsca dostarczenia i gabarytów paczki. Prosimy o kontakt w tej sprawie na adres mailowy piga@piga.pl koniecznie podając numer zamówienia.

Czy mogę podzielić zamówienie na mniejsze paczki i wysłać na różne adresy?

Tak, jest to możliwe, usługa konfekcjonowania jest odpłatna. Koszt każdej dodatkowej paczki to 16 zł brutto.

Nie mogę czekać do poniedziałku, czy mogę zamówić usługę dostarczenia paczki na sobotę?

Tak, jeżeli tylko firma kurierska podejmie się dostarczenia paczki pod wskazany adres, doliczymy do zamówienia 43,05 zł brutto. Prosimy o kontakt mailowy na piga@piga.pl koniecznie podając numer zamówienia.

Chciałbym odebrać paczkę osobiście i zapłacić gotówką, czy jest taka możliwość?

Oczywiście, prosimy o zaznaczenie odpowiedniego sposobu odbioru w zamówieniu. Paczki można odbierać w naszym BOK na ulicy Borowej 84, w Tychach, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 17. Paczki są do odbioru w dniu kolejnym po zakończeniu produkcji, w godzinach wczesnego popołudnia. Prosimy czekać na informację mailową o zakończeniu produkcji.

Chciałbym odebrać paczkę prosto z produkcji, czy jest taka możliwość?

Niestety nie, paczki wydawane są tylko i wyłącznie z naszego BOK w Tychach.

Z jakimi firmami współpracuje piga.pl?

Paczki dostarczamy za pośrenictwem przewoźników GLS oraz DPD. W wyjątkowych sytuacjach zastrzegamy sobie możliwość zmiany przewoźnika.

Czy mogę nadać paczkę z moim adresem jako nadawcy tzw. no name?

Tak, oferujemy bezpłatną usługę dostarczenia paczki w imieniu klienta, anonimową. Jest to usługa bezpłatna - prosimy o zaznaczenie takiej opcji podczas składania zamówienia.

W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

Jest kilka sposóbów - płatność online, automatycznie poprzez panel strony piga.pl lub bezpośrednio na nasze konto firmowe. Informacje na ten temat znajdą Państwo w zakładce Płatności.

Czy mogę opłacić zamówienie w oparciu o fakturę odroczoną?

Jeżeli prowadzą Państwo działalność oświatową, jako placówka Administracji Publicznej lub urząd, oferujemy możliwość płatności na podstawie faktury VAT w terminie 7 dni. Prosimy o kontakt mailowy na adres piga@piga.pl

Moje zamówienie nie zostało wydrukowane prawidłowo, co mam zrobić?

Prosimy o kontakt mailowy ze zgłoszeniem reklamacyjnym na adres piga@piga.pl - konieczne jest opisanie wady, jakiego nakładu dotyczy oraz załączenie zdjęć. Czas rozpatrzenia to 7 dni roboczych. Prosimy także o zaznaczenie Państwa oczekiwań odnośnie rekompensaty.

Ile czasu potrwa rozpatrzenie reklamacji?

Regulaminowy czas oczekiwania na odpowiedź w sprawie reklamacji wynosi 7 dni roboczych. Dołożymy jednak wszelkich starań aby udzielić Państwu odpowiedzi i przedstawienie rozwiązania w jak najszybszym możliwym okresie czasu. Zgłaszając reklamację prosimy o podanie rodzaju wady koniecznie podając numer zamówienia. Warto załączyć zdjęcie ukazujące problem.

Jak przygotować projekt

Dla każdego wybranego produktu możliwe jest pobranie makiety, która ma za zadnie pomóc przy przygotowaniu projektu do druku. Do wyboru udostępniamy pliki zapisane w formacie PSD, Ai, PDF, CDR wraz z plikiem instruktażowym w formacie JPG lub PDF. Prosimy o odznaczenie makietki przy generowaniu plików do druku.

W jakim formacie przesłać plik do druku

Akceptujemy pliki w formacie PDF, TIF lub JPG. Możliwe jest dogranie pliku w formacie CDR, lecz z uwagi, iż nie jest to plik PostScriptowy nie bierzemy odpowiedzialności za jego niezgodność i błędy powstałe w trakcie przygotowaniu pliku do druku (zła kolejność warstw, nadrukowywanie koloru białego, nieosadzone elementy, użyte efekty).

Dlaczego kolor CMYK

Technologia druku offsetowego wykorzystuje cztery składowe koloru tzw. CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK). W tej przestrzeni kolorystycznej należy przygotować plik pod druk offsetowy. Zapisanie pliku w innym trybie kolorystycznym spowoduje niezgodność kolorystyki na wydruku.

Jaką przyjąć rozdzielczość w pliku do druku.

Pliki pod druk offsetowy należy przygotować w rozdzielczości 300 -350 DPI (ilość pixeli na cal). Dla plików przygotowanych pod druk solwentowy (roll up, baner) można przyjąć od 150 DPI.

Weryfikacja plików.

Każdy dograny plik do zamówienia przejdzie podstawową weryfikację. Sprawdzimy pliki pod kątem formatu pliku, spadów, rozdzielczości i kolorystyki. Każda nasza uwaga do projektu będzie wysyłana bezpośrednio na e-maila.

Jak mogę przesłać plik do druku.

Pliki do druku należy wgrać do złożonego zamówienia w panelu klienta. W razie problemów można dosłać plik mailowo z podaniem numeru zamówienia na adres pliki@piga.pl. Ważne - koniecznie prosimy o podsyłanie każdorazowo wszystkich stron do druku aby uniknąć błędów.

FTP

 

Kolejność stron w projekcie

W przypadku projektów zawierających kilka stron, stronę pierwszą traktuje się zawsze jako stronę zewnętrzną - ma to istotne znaczenie przy ulotkach składanych oraz stronach wnętrza katalogów. Prosimy o sprawdzanie kolejności stron, nie zawsze projekt jednoznacznie pozwala rozpoznać zamierzenie Klienta. Reklamacje odnośnie błędnej kolejności nadruku nie będą rozpatrywane.

Kolrystyka nadruku na balonach

Nadruk na balonach wykonujemy w technologii sitodruku przy użyciu kolorów PANTONE, są to kolory dodatkowe. Wydruki na balonach wykonujemy wyłącznie w jednym kolorze.

Brak spadów i maginesu do druku.

Plik przygotowany pod druk offsetowy powinien posiadać spad, czyli dodatkowy obszar wokół formatu netto, zwykle przyjmuje się 2-3 mm, w zależności od produktu. Na dodany obszar brutto należy przeciągnąć grafikę. (zobrazowanie na pliku). Ważne elementy graficzne (teksty, logotypy) nie mogą znajdować się po za obszarem marginesu wewnętrznego, czyli 3-5 mm od linii cięcia. W innym wypadku, elementy te zostaną przycięte po przez wykrojnik - błąd krojenia wynosi 2 mm.

Niezgodność kolorystyczna

Pliki zapisane w trybie RGB jest nie zgodny z technologią druku offsetowego, w tej przestrzeni pracują monitory i inne urządzenia cyfrowe. Plik do druku należy przygotować w przestrzeni kolorystycznej CMYK bez dołączonych profili ICC.

Czarne czcionki

Przygotowując plik pod druk offsetowy, dla czarnych/szarych czcionek, należy przyjąć składowe z jednego koloru, czyli 100% K, analogicznie- dla szarych czcionek kanał K, o mniejszym nasyceniu. Ma to za zadanie uniknąć błędu pasowania podczas druku, czyli przesunięciu się jednego koloru względem innych.

Czcionki nie są zamienione na krzywe

Teksty w wyeksportowanych plikach PDF należy zamienić na krzywe, wówczas nie będą one możliwe do edycji. Proces ten, ma na celu uniknięcie automatycznej zamiany fontu.

Grafika wektorowa - przygotowanie pod sitodruk

Pliki do zamówień na balony zapisane w rastrach typu JPG nie będą akceptowane z powodu braku możliwości przeniesienia grafiki pod matryce sitodruku. Projekt pod sitodruk należy przygotować w formie wektorowej tzw. krzywych. Plik ten, po przekształceniu (skalowaniu) nie traci na jakości.

Rodzaje podłoży

Papier typu offset jest papierem przeznaczonym do ponownego zadruku, stosujemy go głównie przy produktach tj. papier firmowy, notes. Papier kredowy jest papierem powlekanym przeznaczonym do produktów z rodzaju ulotek, plakatów, katalogów. Inne podłoże stosujemy przy nadruku wielkoformatowym - dla plakatów papier powlekany satyna 200g. Podłożem dla roll-upów jest nieprzepuszczający światło winylowy blockout 440g a dla banerów odporny na rozdarcia frontlight 510g.

Kolorystyka

Kolorystyka 4/0 oznacza nadruk jednostronny w pełnym kolorze CMYK. Kolorystyka 4/4 oznacza nadruk dwustronny w pełnym kolorze CMYK. Parametr 1/0 i 1/1 w przypadku uszlachetnienia odnosi się do jedno lub dwustronnego pokrycia produktu folią lub lakierem UV.

Gramatura papieru

Gramatura papieru oznacza masę wyrażoną w gramach przypadającą na metr kwadratowy. W bezpośredni sposób wpływa na grubość, sztywność i przezroczystość papieru. Papier o niskiej gramaturze przeznaczony jest głównie dla ulotek i plakatów, o wysokiej dla folderów, teczek i wizytówek. Na odczucie grubości papieru wpływa także uszlachetnienie, kierunek włókna oraz ułożenie prac na arkuszach.

Uszlachetnienie

W zależności od rodzaju oraz gramatury papieru, podłoże może być dodatkowo uszlachetnione. W przypadku papieru typu offset nie stosuje się dodatkowych uszlachetnień, cienki papier kredowy uszlachetniony jest lakierem offsetowym, wyższe gramatury lakierem dyspersyjnym. Lakier UV stosowany jest głównie wybiórczo w celu podkreślenia niektórych elementów projektu. Innym sposobem jest foliowanie czyli pokrycie jednej lub dwóch stron produktu cienką folią - do wyboru błysk, mat lub soft touch.

JEŻELI NADAL MASZ PYTANIA ZADZWOŃ/NAPISZ DO NAS!

(32) 700 37 07 piga@piga.pl pliki@piga.pl